Etiketter
- 1910 - 1920 (3)
- 1920 (2)
- 1920 - 1930 (2)
- 1920 -1930 (1)
- 1930 (2)
- 1930 - 1940 (3)
- 1940 - 1950 (3)
- 1950 - 1960 (6)
- 1970 (3)
- Art Nouveau/Jugend ca 1890-1910 (3)
- Barokk (3)
- Bøker (2)
- Drakthistorie (1)
- generelt (7)
- hatter (1)
- hår og make up (7)
- Interiør (1)
- klær (8)
- Norge (1)
- Oppgave Design og tekstil (1)
- Oppgave Frisør/norsk (1)
- Renessansen (1)
- Renessansen generelt (1)
- video (6)
Renessansen
Følgere
Oppgave Frisør/ norsk
Tema: Vintage look
Kompetansemål: | Produksjon P2, P4,P5,P6,P9
Kvalitet og dokumentasjon:K3,K4,K7,K10
Norsk: (Bruke digitale verktøy til presentasjon og publisering av egne tekster) |
Felles læringsmål: | Lage en vintageinspirert frisyre ved hjelp av friseringsteknikker i form av opprulling, bølge eller oppsettingsteknikk. |
Egne læringsmål: | Sett opp eget læringsmål ut ifra felles læringsmål med tanke på hva du bør lære mer av. |
Oppgavetekst: | Vintage look er trendy blant mange, spesielt når det gjelder klær. Vintage klær fås kjøpt på nett og i egne butikker. For å få en helhet er det viktig at du som frisør kan lage frisyrer som passer stilen. · Tenk deg at du har en kunde som har kjøpt en vintage kjole fra en av epokene på 1900 tallet og ønsker en festfrisyre som står i stil. · Tegn en rask skissetegning på forhånd slik at du blir enig med kunden i valg av frisyre. · Du må bruke curlere, fønteknikk eller klipsteknikk for å lage frisyren. · Lag en kort dokumentasjon av ditt arbeid hvor du gjør rede for hvorfor du valgte frisyren, hva du har lært, hva gikk bra utfordringer og evt. hva du vil gjøre for å videreutvikle frisyren. Dokumenter på valgfri måte. · Kort presentasjon av arbeidet til slutt |
Rammer: | 4,5 t, data, klasserom/salong. Alt av tilgjengelig utstyr tillat. |
Vurderingskriterier: | Uformell vurdering: · Svarer oppgaven til felles og egne læringsmål. · Hvor godt viser dokumentasjonen din hva du har lært |
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar